Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathali git - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Nathali git - WaarBenJij.nu

Darwin

Blijf op de hoogte en volg Nathali

19 Oktober 2013 | Australië, Darwin

Hey Hey allemaal. Hier een update wat ik de afgelopen weken heb uitgevreten. Na een week in Sydney te hebben gezeten had ik en me reisgenootje Tom besloten om naar Darwin te gaan om daar de nationale park te bezoeken omdat het regenseizoen daar elk moment kon beginnen en dan de meesten parken dicht zouden gaan. hebben we eerste vlucht naar Darwin genomen. Toen we eindelijk in Darwin aankomen en uit het vliegtuig stapte kwam er hitte op ons af. Dit waren we totaal niet gewend. Na een paar dagen in een vreselijk hostel te hebben gezeten hadden we besloten om naar een ander hostel te gaan waar we eindelijk weer normaal konden gaan slapen geen snurkende mensen of stomdronken engelse. Toen we eindelijk een beetje waren uitgerust hebben we een safari gemaakt door twee prachtige parken Kakadu en Litchfield. Waarschijnlijk hebben juliie al wat foto's op me facebook gezien voor mensen die geen facebook hebben ik zal proberen ze hier ook te uploaden. Tijdens de safari hebben we in de outback geslapen in luxe tentjes tussen de kangaroos zo leuke ervaring. Toen we eenmaal weer terug waren gingen we op zoek naar een auto. Zelf dacht ik dit doen we wel even maar dat ging niet als verwacht per staat zijn hier verschillende regels. Na het uitzoeken van de regels hebben we een aantal backpackers auto gezien en eindelijk een gevonden een mitsubishi l300 met achterin een klein ingebouwde keukentje en bed. Na de auto te hebben gekocht hadden we besloten gelijk de volgende dag te vertrekken want we moesten ongeveer 2890 km rijden. Wij zijn vrijdag 1 november vertrokken met onze eerste stop in Katherine dit is ongeveer 500 km van Darwin. Ik dacht dat ik veel levende kangaroos had gezien maar onderweg hebben we zo veel dode langs de weg gezien niet normaal. De eerste nacht was echt wel afzien zo warm in de van heb die nacht ook amper geslapen. De volgende dag zijn we verder gereden richting Threeways daar hebben we op een camping geslapen met echt een luxe een zwembad.!! Na eindelijk een nacht goed hebben kunnen slapen omdat het hier s'avonds een stuk kouder word. zijn we weer vroeg opgestaan om iets meer dan 1000 km te rijden. Toen we eenmaal in de buurt van Richmond waren en we geen camping konden vinden hadden we besloten om langs de weg maar te gaan slapen lekker goedkoop. De volgende dag weer vroeg op om de laatste paar km te rijden. Helaas was dit niet gelukt want na het tanken in richmond deed de auto het niet meer accu was leeg. Gelukkig was er een heel aardige ozzie die ons heeft geholpen om de auto te kunnen starten. Na ongeveer 3 uur kwamen we in Townsville aan daar deed de auto het weer niet toen hebben we besloten om een nieuwe accu te halen. Nadat de auto was gemaakt hadden we besloten om maar snel een camping te zoeken om daar even bij te komen. Toen we er eindelijk een hadden gevonden in maria creek National park dicht bij een waterval. nadat we eenmaal alles hadden uitgepakt en hadden gegeten ging ik maar lekker even douchen toen ik klaar was en me weer aan het aankleden was hoorde ik opeens een geluid en zag ik iets in me ooghoeken bleek het een hele grote rat of hoe je dat ook noem hier. Ik schrok me rot en ben zo snel mogelijk uit het hokje gevlucht. De volgende dag hebben de laatste paar km gereden. Nu zijn we eindelijk in Cairns. (Helaas kan ik op dit moment nog geen Foto's plaatsen.

  • 07 November 2013 - 15:49

    Vera Lina:

    Hoi Nathali

    Leuk een nieuw reisverslag. Ik lag helemaal dubbel toen ik me voorstelde hoe jij in dat douchehokje die "rat" zag. Wat zal je alle kanten omgekronkeld hebben en die douche hebben verlaten met een reuze snelheid denk ik. Waren die kangoeroes allemaal aangereden denk je? hoe kwamen ze anders allemaal dood? Je bent nu dus echt aan het avontuur begonnen en ook al moest ik erg lachen, ik vind het wel kei gaaf wat je allemaal doet. Geniet verder en ik hoop dat het je gaat lukken om foto's te plaatsen, ik ben namelijk niet zo van facebook. Ik hoop gauw weer iets te lezen over je reis, veel plezier en dikke kus Vera

  • 07 November 2013 - 22:20

    Antoon:

    Hoi nathali ,

    Leuk verslag en best wel spannend allemaal lijkt mij , wel vreemd al die dooie beesten langs de weg ! , maar goed heb wel het gevoel dat jullie goed bezig zijn , want zo'n aankoop van de auto is natuurlijk een super goed idee geweest , dan kom je overal wel wat gemakkelijker en kan je doen wat je wilt , super hoor ! . nou heel veel plezier en ik hoor wel weer wat je nog meer gaat uitspoken daar in Australia.
    Groeten uit Nederland ,
    Antoon

  • 08 November 2013 - 16:29

    Tante Ria:

    Wat een leuk verhaal en wat heb je al wat beleefd. Dat stukje van die rat vreselijk lijkt me dat. Geniet lekker en we wachten het volgende spannende verhaal weer af.

    Groetjes Ome Theo en Tante Ria

  • 09 November 2013 - 19:42

    Tante Anneke:

    Wat is dit leuk en bijzonder om je reisverslag te lezen.
    Wat een avontuur zeg! Ik lees je verhaal met de kaart in de hand.
    Kan ik goed volgen waar je zit. Ik verheug me alweer op het volgende deel.

    Warme groet
    tante Annek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2014

nieuw zeeland en Sydney

03 December 2013

From Cairns to Airlie Beach

19 Oktober 2013

Darwin

18 Oktober 2013

Eerste week Australie
Nathali

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 903
Totaal aantal bezoekers 7202

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: