From Cairns to Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathali git - WaarBenJij.nu From Cairns to Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Nathali git - WaarBenJij.nu

From Cairns to Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Nathali

03 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Het is al heel lang geleden dat ik iets heb geschreven maar hier komt de update van mijn reis.

Na aankomst in Cairns hadden we besloten om gelijk de trip naar Cape Tribulation te boeken. Dit is een van de mooiste tropische regenwoud van Australie. De eerste dag hebben we een krokodillen tocht gemaakt wat wel een beetje tegen viel omdat we al zo veel krokodillen hebben gezien in Darwin. Na aankomst in het hostel hebben we gelijk voor die avond een nacht tour geboekt door het regenwoud. Dit was zo indrukwekkend met een klein groepje in het pikke donker door het regenwoud lopen waar allemaal gevaarlijke dieren rondlopen. De volgende dag hebben we gekajakt op zee. Tijdens het kajakken hebben verschillen schilpadden en dolfijnen en vissen gezien. In de avond was er een lokale rage band wat super gezellig was omdat veel lokale mensen van de omgeving op af kwamen. Ik dacht dat ze in Nederland veel wiet rookte maar hier is het ook niet normaal. De volgende dag zijn we weer vertrokken richting Cairns we zijn nog wel langs een aantal waterfalls gestopt en hebben nog een informatie gekregen over het leven van een Aboriginals. Terug komst in Cairns hebben we op een soort van vuilnisbelt geslapen 10 min van Cairns af.

Na een aantal dagen niets doen en bij het Lagoon hangen. Hadden we besloten om een trip te maken met de auto naar de tablelands te gaan. We hadden twee Nederlanders (Dionne en Stan) ontmoet die ook wel mee wouden. De tablelands is een gebied met veel Waterfalls. Misschien hebben jullie wel eens die reclame van Andrelon gezien nou die is daar opgenomen. Na een aantal waterfalls te hebben bezocht begaf de auto het opeens. De auto starten niet meer. Met veel moeite hebben we de auto weer de praat gekregen en zijn we verder gegaan met de trip.

De volgende dag hadden we een snorkel trip naar de great barrier reef en Green Island. Wat een super trip was dit. De hele dag een beetje snorkelen bij een van de mooiste reef van heel de wereld. Het is niet te beschrijven haaien en schilpadden gezien en zelfs nemo. Alles was verzorgt ontbijt, lunch en snacks. Green Island viel wel een beetje tegen was voor mij iets te toeristisch maar ja je kan niet alles hebben toch.

Een paar dagen later afscheid genomen van me vriendinnetje Dionne. Die toevallig een oude reisgenootje was van een vriendinnetje van thuis. En ze woonde ook nog dicht bij Waarland. Hoe toevallig!!!

Vanaf Cairns heb ik besloten om me reis verder alleen te gaan reizen.
Heb een Buspas geboekt met de Greyhound en me eerste stop was Mission beach. Na aankomst in Mission beach hoorde ik gelijk dat er die avond free wine night was. Daar natuurlijk vlink gebruik van gemaakt. Super veel leuke mensen ontmoet voornamelijk duitsers want die zijn hier echt in de meerderheid. Paar dagem op het strand gehangen en bij het zwembad en naar drie dagen vertrokken naar Magnetic Island.

Magnetic Island is het knuffel eiland voor de koala's. Bij mij Hostel zat een soort van dierenpark waar je met verschillende dieren op de foto kan zoals: Slangen, Hagedissen, Vogels, krokeldillen en koala's. De volgende dag een vlinken wandeling gemaakt om te gaan snorkellen. Helaas vaak verkeerd gelopen en het snorkellen was echt een tegenvaller we zagen bijna niets geen vissen geen koraal niets. Begon het ook nog te regen. Toen zijn we maar snel weer terug gegaan maar dit keer met de bus.

Volgende dag vertrokken naar Airlie Beach (Whitsunday). Na een aantal Dagen weer te hebben gerelaxt bij de Lagoon was het eindelijk zo ver voor mij trip met de New Horizon Whiysundays. 2 dagen en 2 nachten op een zeilboot verblijven snorkellen, duiken en een prachtige wandeling maken naar White Haven Beach! En in de avond natuurlijk een feeste maken op het dek. In een woord beste trip tot nu toe.

Morgen ga ik met de nachtbus naar de volgende bestemming Agnes water (1770) om daar de castaway trip te maken. Een soort van expeditie robinson. je word gedropt met een klein vliegtuigje op een eiland waar je zelf je eten moet vangen. Ben benieuwd!!!

Ik zal proberen iets meer op me blog te schrijven tot snel!!!!!



  • 03 December 2013 - 09:57

    Vera:

    Hoi Nathali

    zijn het jou benen die ik zo bruin verbrand zie op de foto in de auto. Dan ben je zwart als je terug komt.
    Wel een mooi stukje wat je gezien hebt denk ik. Je schrijft dat je verder alleen wilt gaan reizen, betekent dat, dat jullie auto opgegeven is en je nu verder met de bus gaat en doe je dat alleen of toch met je reisgenoot? Je begint al lekker thuis te geraken daar, denk ik. Hoe gaat het met de heimwee, gaat het al wat beter? Berith gaat a.s. maandag tot maart ook op reis. Wel een reislustig koppeltje zijn jullie en ik geef jullie groot gelijk.

    nog heel veel plezier.

    kus Vera

  • 03 December 2013 - 10:25

    Nathali De Git:

    Hey Vera,

    Ja heb besloten om alleen verder te reizen omdat het toch niet helemaal klikte als ik had gewild. En hij wou graag werken en ik nog niet wil nog eerst genieten. Maar hij heeft de auto overgenomen.

    Ik heb nog wel een beetje heimwee maar hoop dat het snel over gaat.

    Groetjes Nathali

  • 15 December 2013 - 19:20

    Anneke Stokman:

    Lieve nathali
    Wat een avontuur is dit en dan die geweldige foto's.
    Fijn dat wij mogen meegenieten.
    Het zal wel gek zijn dat je met Kerstmis daar bent met mooi weer en hoge temperaturen.
    Ik wens je nog heel veel moois op je verdere reis.

    Hartelijke meelevende groet
    tante Annek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2014

nieuw zeeland en Sydney

03 December 2013

From Cairns to Airlie Beach

19 Oktober 2013

Darwin

18 Oktober 2013

Eerste week Australie
Nathali

Actief sinds 01 Okt. 2013
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 7214

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: